sábado, 5 de marzo de 2016

Projectes educatius i estructura metòdica per a la realització de projectes.

Bon dia!! Després de parlar del projecte de ciutat educadora que vam elegir i que tant ens va agradar: "Salones de belleza para la prevención de la violencia doméstica" en Puerto Rico, volem mencionar alguns dels projectes que van proposar ahir la resta de la classe i que ens van semblar molt interessants.

Destaquem "Vos me importas" (Argentina), amb l´objectiu de combatre l´abandonament escolar i recuperar els estudis en aquells xiquets i xiquetes que presenten mancances educatives, i pretén potenciar la importància de l´educació. "Urbalab Gandia" es altre dels projectes proposats que pretén evitar l´exclusió social, per mitjà de la integració dels grups amb risc d´exclusió a les TIC (tecnologies de la informació i de la comunicació). En Mèxic, "Agentes 00 Bullying" identifiquen a aquells xiquets i xiquetes que sofrixen agressions, i aquells altres que les provoquen, i a partir d´ací, es realitzen sessions per a millorar la convivència i la integració dels grups.

Aquests projectes que promouen els ajuntaments de les ciutats educadores, fomenten la utilització d´espais de la ciutat per a millorar l´educació, la integració i la socialització de les persones que la integren.

A banda de parlar dels projectes, ahir també ens vam introduir en el tema de la estructura mètodica per a elaborar projectes. Una metodologia que comença amb una anàlisi del context o de la realitat sobre la qual es realitzarà el projecte; sempre diferenciant entre anàlisi de la realitat, amb un enfocament positivista (sols hi ha una realitat); o anàlisi del context, en el qual hi ha nombroses realitats.
Després del pas d´anàlisi, seguiria la planificació o programació que també cal diferenciar, ja que una planificació donaria una idea més ampla sobre allò que va a fer-se; mentre que la programació es més concreta. És important destacar també els "personatges claus", aquelles persones que per la seua posició poden aportar molta informació alhora de registrar dades en el context en el qual va a fer-se el projecte. 

Amb tota aquesta informació rebuda en la classe d´ahir, els diferents grups anem adquirint les bases per a poder realitzar posteriorment un projecte, i anar pensant el context que volem analitzar. A més coneixem que són les ciutats educadores i la importància dels projectes educatius.

Mireia Calero, Àngela Jané, Andrea Madramany i Maria Pilar Muñoz

No hay comentarios:

Publicar un comentario