En la passada classe del dijous 18 vam repassar i aprofundir les funcions del sistema educatiu, funcions de transmetre cultura, de transformar la societat i de desenvolupar les capacitats personals. Una educació que s´encarrega de la producció social i cultural.
Per altra banda, trobem la Teoria del Capital Humà, que proposa l´educació com a mercaderia, es a dir, com un factor de producció basat en la qualitat, el grau de formació i la productivitat dels alumnes. Aquesta teoria interpreta la productivitat dels treballadors en funció de la educació rebuda. Per tant, quan més educació i major "qualitat" té aquesta, la productivitat dels alumnes en un futur serà millor.
Tot açò comporta un alt component econòmic, el que dona lloc a una gran privatització en l´educació.
Baix el nostre punt de vista, amb aquesta Teoria del Capital Humà, s´augmenta la privatització educativa llimitant l'accés en funció de les capacitats econòmiques de les famílies fomentant el prestitgi d´estudiar en escoles privades, donant a entendre que aquestes ofereixen una major "qualitat" d´educació que el sistema educatiu públic. Aquest sistema és el que està promovent l´Estat; per la nostra part, ens queda seguir lluitant per una educació pública i de qualitat.
Mireia Calero, Angela Jané, Andrea Madramany, María Pilar Muñoz.
No hay comentarios:
Publicar un comentario